امروزه موسساتی با عنوان تشریفات مجالس شکل گرفتهاند که بسته کاملی از تمامی خدمات مراسم عروسی و تشریفات مجالس عقد و خدمات مجالس نامزدی، خدمات مراسم جشن تولد و برگزاری همایش و سمینار را ارائه میدهند.
شرکتهای خدمات مجالس تلاش میکنند تا تمام امور مربوط به برگزاری یک مراسم اعم از منوی غذایی، میوه، شیرینی، کیک، موزیک، سفره عقد، فیلمبردار و عکاس، گلآرایی، نورپردازی، کارت دعوت، ماشین عروس، آرایشگاه عروس، کترینگ عروسی، اجاره سالن اجتماعات و خلاصه صفر تا صد برگزاری یک مراسم را به عهده بگیرند و در این بین در ازای برگزاری یک مراسم تمام و کمال هزینهای بابت ارائه خدمات و هماهنگیهای صورت گرفته از مشتری اخذ کنند. در گزارش امروز قصد داریم شرایط راهاندازی یک موسسه تشریفات مجلس را از نظر بگذرانیم و وضعیت بازار و آینده آن را بررسی کنیم.
هزینه تمام شده برگزاری یک مراسم برای فرد در حالتی که از کانال شرکتهای خدماتی عبور کند کمتر از حالتی میشود که خود تمام امور را بهصورت مستقل دنبال کند. به علاوه استرسی به خانوادهها وارد نمیشود. تمایل به واگذار کردن برگزاری مراسم به موسسات خدماتی در مردم رو به افزایش است بهگونهای که در چند سال اخیر بیش از 800 موسسه فقط در تهران شروع به فعالیت کردهاند و میتوان بازار این کار را مثبت ارزیابی کرد.
همچنین به دلیل اینکه این موسسات طیف وسیعی از خدمات از جمله مراسمهای عروسی، عقد، عزا، کنفرانسها و همایشها را به عهده میگیرند میتوان گفت وسعت مراجعهکنندگان هم زیاد است و اعتماد مردم به این موسسات برای واگذار کردن مراسمات خود در حال افزایش است.
هزینههای لازم برای راهاندازی موسسه
همانطور که پیشتر گفته شد مهمترین سرمایه در این کار مسائل مالی نیست، بلکه مدیریت و ارتباطات است اما پس از آن برای راهاندازی یک دفتر کار و ثبت موسسه و امور مربوط به آن حدود 100 میلیون تومان در حالت استاندارد نیاز دارید. بخشی از این مبلغ بابت تبلیغات و معرفی موسسه از طریق رسانهها صرف میشود و مابقی آن برای خرید برخی تجهیزات و وسایل اداری به علاوه طراحی پکیجها صرف خواهد شد.
- طرح توجيهي راه اندازي شركت طراحي دكوراسيون داخلي-فرصت سرمايه گذاري ٢٠٣
- طرح توجیهی مجتمع تجاری تفریحی در شهرستان ابهر با نرم افزار کامفار COMFAR