انواع روشهای بازاریابی
انواع روشهای بازاریابی
انواع روشهای بازاریابی که برای سازمانها و موسسات مورد استفاده قرار میگیرد به شرح ذیل است:
بازاریابی دیجیتال Digital Marketing : بازاریابی از طریق کانالهای دیجیتال بهخصوص اینترنت
بازاریابی مستقیم Direct Marketing : بازاریابی مستقیم مخاطبان ، اغلب بدون استفاده از تلویزیون ، رادیو و یا تبلیغات چاپی
بازاریابی پاسخ مستقیم Direct Response Marketing : بازاریابی مستقیم و صریح طراحیشده برای دریافت پاسخ
بازاریابی مخرب Disruptive Marketing : استفاده از ابداعات در کالا و خدمات برای ایجاد بازارهای جدید و تخریب بازار رقبا
بازاریابی تنوع Diversity Marketing : بازاریابی گروههای مختلف مخاطب بافرهنگهای متفاوت
بازاریابی دربهدر Door-To-Door Marketing : فروشندهها به خانهها میروند و در خانهها را میزنند
بازاریابی چکهای Drip Marketing : فرستادن پیامهایی از پیش برنامهریزیشده به مشتریها بر اساس برنامه مشخص
بازاریابی کارآفرینی Entrepreneurial Marketing : بازاریابی در شرکتهای نوپا (استارتاپ) اغلب به شیوه پارتیزانی
بازاریابی اخلاقی Ethical Marketing : بازاریابی اخلاقی بهمنظور انجام مسئولیتهای اجتماعی و اخلاقی
بازاریابی رویدادی Event Marketing : به راه انداختن رویدادی مثل ، کنفرانسها ، سمینارها و فستیوالها
بازاریابی اعزامی Expeditionary Marketing : رفتن به بازارهای جدید قبل از رقبای دیگر
بازاریابی تجربی Experiential Marketing : باعث ایجاد تعاملات حسی با برندها میشود
بازاریابی فیس-بوک Face-book Marketing : بازاریابی از طریق فیسبوک و بر روی فیسبوک
بازاریابی رشتهای Field Marketing : فروش و تبلیغ را بهصورت فردی در یک محدوده مشخص
بازاریابی مکان محور GeoMarketing : هدف قرار دادن یک مکان برای تاکتیکهای بازاریابی مثل قیمت ، تبلیغات
بازاریابی جهانی Global Marketing : بازاریابی محصولات و شرکتها در سطح جهانی ، استراتژیها و ساختارهای جهانی
بازاریابی سبز Green Marketing : ترویج محصولاتی که کاملا دوستدار محیطزیست هستند
بازاریابی پارتیزانی Guerilla Marketing : بودجه کم ، بازاریابی فشرده ، معمولا همراه با بازاریابی
بازاریابی افقی Horizontal Marketing : پیام مشابه به گروهها / صنایع متفاوت، در تضاد با بازاریابی عمودی
بازاریابی درونگرا (بازاریابی ربایشی) Inbound Marketing : جذب خریدارها با محتوا بهجای تحمیل تبلیغات و یا تماسهای سرد
بازاریابی صنعتی Industrial marketing : بازاریابی شرکت با شرکت B2B با این تفاوت که مخصوص شرکتهای عظیم تولیدی است
بازاریابی نفوذی / نفوذکننده Influence(R) Marketing : تمرکز بر متقاعد نمودن افراد صاحب نفوذ در بازار
بازاریابی اطلاعاتی Informational Marketing : ارائه مواد آموزشی و مفید به مخاطبان مثل بازاریابی محتوا
بازاریابی درون بازی In-Game Marketing : تبلیغات درون بازی، که به اسم تبلیغ بازی و تبلیغ درون بازی شناختهشده است.
بازاریابی درون مغازهای In-Store Marketing : ترویج در مکان خردهفروشیها
بازاریابی یکپارچه Integrated Marketing : هماهنگی و یکپارچه ساختن ابزارهای بازاریابی چندگانه، کانالها و امکانات
بازاریابی تعاملی Interactive Marketing : ارتباط بین فروشندهها و مشتریها که اغلب آنلاین اتفاق میافتد
بازاریابی اینترنتی Internet Marketing : مترادف با بازاریابی آنلاین و بازاریابی تحت وب
بازاریابی داخلی Internal Marketing : بازاریابی در بین کارکنان خود برای استانداردسازی تجربه مشتریان در برخورد با برند سازمان . ایجاد انگیزه در کارکنان برای برخورد استاندارد با مشتری
بازاریابی بینالمللی International Marketing : فروش فرامرزی، مثل بازاریابی جهانی Global Marketing
بازاریابی کلمات کلیدی Keyword Marketing : مطالعه و بهبود کلمات کلیدی در بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی سمت چپ مغز Left-Brain Marketing : تقریبا هممعنی است با بازاریابی تحلیلی
بازاریابی محلی Local Marketing : ترویج و تبلیغات هدفمند برای حمایت از فروشگاههایی که در دنیای واقعی حضور فیزیکی دارند.
بازاریابی بلندمدت Long Tail Marketing : بازاریابی در تعداد زیادی از بازارهای نیچهای بهمنظور دستیابی به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان
بازاریابی وفاداری Loyalty Marketing : تمرکز بر رشد و حفظ مشتریها موجود، مثل برنامههای تشویقی
بازاریابی از طریق موبایل Mobile Marketing : بازاریابی از طریق دستگاههای موبایل مثل گوشیهای هوشمند
بازاریابی چندکاناله Multichannel Marketing : استفاده از چند کانال برای رسیدن به مشتری
بازاریابی چند فرهنگی Multicultural Marketing : به دنبال مخاطبان قومی با محصولات ، تبلیغات و تجارب است
بازاریابی چند سطحی Multi-Level Marketing : بازاریابی از طریقه بکارگیری دیگران ، یا هرکسی که بیشتر بتواند بازاریابی صورت گیرد