|

طرح توجیهی تولید استات سلولز-فرصت سرمايه گذاري٤٤

? طرح تولید استات سلولز
استات سلولز یک پلیمر نیمه سنتزی است که از فرآیند استریفیکاسیون استیک اسید و انیدرید استیک با سلولز حاصل می شود. استات های سلولزی به دو دسته‌ی دی‌استات سلولز و تری‌استات سلولز تقسیم می شوند. سلولز استات دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل شیمیایی و اشتعال بوده و در سالهای اخیر به دلیل سازگاری با محیط زیست و سلامت فردی توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. این مواد در تولید الیاف نساجی، فریم های عینک، بسته بندی مواد غذایی، پانسمان، صنایع کاغذسازی، و فیلترهای سلولزی کاربرد دارند.
بررسی بازار تولید استات سلولز
به دلیل ویژگی‌های مطلوب استات‌های سلولزی از جمله مقاومت شیمایی بالای آنها و همچنین مقاومت در برابر اشتعال و همچنین سازگاری با محیط زیست و سلامت فردی، در سالهای اخیر توجه صنایع مختلف را به خود جلب کرده است. این مواد در صنایع نساجی، پلاستیک، غذایی، کاغذسازی، و … کاربرد دارند. به دلیل ویژگی های مناسب و کاربرد متنوع این محصول و همچنین نبود واحد فعال تولید استات در کشور، بازار مناسبی برای آن پیش بینی می‌شود. همچنین با رعایت استانداردهای لازم، بخشی از استات سلولز تولیدی را می‌توان به عنوان محصولات صادراتی در نظر گرفت.
سرمایه گذاری مورد نیاز جهت راه اندازی واحد تولید استات سلولز
برای احداث واحد تولید استات سلولز به ظرفیت 800 تن در سال به ۳۵ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. بازدهی طرح حدود ۳۵ درصد می باشد و با گذشت ۳ سال می توانید سرمایه اولیه خود را برداشت نمایید. زمین اجرای طرح حدود 3000 مترمربع برآورد میگردد و تعداد اشتغال مستغیم طرح حدود 100 نفر خواهد بود.
با توجه به مواردی چون تامین بخشی از تقاضای داخلی در صورت بهره‌برداری از این طرح، کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح، امکان‌ صادرات محصول در صورت داشتن استاندارد‌های لارم، ویژگی‌های مطلوب محصول تولیدی از جمله مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و اشتعال و سازگاری محصول با محیط ریست از یک‌سو و نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب طرح از سوی دیگر، طرح را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری ارزشمند می‌توان معرفی نمود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *