ایده فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک میتواند در حوزههای مختلفی به صورت مستقیم (فروش محصول) یا به صورت غیرمستقیم (ارتباط با تولیدکنندگان واقعی محصولات ارگانیک) برای مشتریان ارزش خلق کند. محصولات ارگانیک مزایای رقابتی بسیار زیادی نسبت مشابه آن در بازار دارند. در یک مثال ساده یک رب گوجه فرنگی ساده ارگانیک که بهصورت صنعتی و با مواد افزودنی تولید نشده به مراتب ارزشمندتر از مشابه خود در بازار است و مشتریان زیادی حاضرند بابت این ارزش، هزینه بیشتری پرداخت کنند. تمام محصولات کشاورزی و دامی، آرایشی، بهداشتی، شویندها، برخی لباسها و حتی لوازم شخصی دارای این ویژگی هستند. کافیست یک بستر تخصصی بتواند مجموعه محصولات یا تولیدکنندگان را به کاربران علاقهمند ارتباط داده و نیاز آنها را پاسخ دهد.
پیشنهاد میکنیم در شروع کار بستر اجرایی این ایده یک سایت فروشگاهی واکنشگرا باشد و پس از راهاندازی و نهایی شدن تغییرات، ساختار به نسخه موبایل انتقال یابد. گاهی در ارزیابیای اولیه یک کسبوکار تعیین بستر اجرایی ( وب یا موبایل) کمی سخت به نظر میرسد اما در مورد فروشگاههای اینترنتی مشخصا بهتر است بستر اصلی وب باشد این مطلب تحلیل کوتاهی دارد نسبت به اولویت داشتن سایت و اپلیکیشن موبایل نسبت به یکدیگر.
در زمینه محصولات غذایی و بهداشتی مشخصا سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت متولی صدور مجوز فعالیت در این حوزه هست. علاوه بر این به نماد اعتماد الکترونیک هم نیاز است. اعتمادسازی دراین کسبوکار یکی از پرچالشترین فعالیتهای کلیدی است چرا که بعضی از افراد سودجو محصولات عادی خودشان را به بهانه ارگانیک بودن به چندین برابر قیمت به بازار عرضه میکنند. فراموش نکنید هیچ کسبوکاری بدون چالش و خطر نیست اما برای این موضوع راه حلهای زیادی وجود دارد.
- طرح توجيهي احداث واحد بسته بندی تخم مرغ -فرصت سرمايه گذاري٩٥
- دوره آموزشی برنامه ریزی و کنترل تولید در شرکت مرزبان کیفیت دانش IMQ QMAcademy