سرمایهگذاری در یک شرکت طراحی دکوراسیون
برای شروع سرمایهگذاری در یک شرکت طراحی دکوراسیون شما باید سرمایهای حدود 150 میلیون تومان در اختیار داشته باشید. علاوه بر این فضایی بین 100 تا 150 متر را نیز باید به دفتر کار و شوروم اختصاص دهید که هزینههای این بخش را هم باید به این مبلغ بیفزایید. فعالیت در این حوزه بیش از آنکه به سرمایه ثابت نیاز داشته باشد، نیازمند تخصص و سرمایه در گردش مناسب است. از این رو باید تیمهایی حرفهای از واحد طراحی داخلی و خارجی، واحد بازاریابی و فروش، واحد تبلیغات و… را تشکیل دهید. گام اول ثبت شرکت و اجاره مکان برای دفتر کار و شوروم است. در مرحله بعدی باید تیمهای کاری با تخصصهای مختلف برای طراحی، نصب و اجرای پروژهها جذب کنید و در فاز بعدی باید بتوانید متریال مورد نیاز کار خود را با تنوع و قیمت مناسب تأمین کنید.
از این مبلغ باید حدود 50میلیون تومان را برای تجهیز دفتر کار و طراحی شوروم در نظر بگیرید. طراحی شوروم مهمترین بخش کار است که در واقع هویت و توانمندی فعالیت شما در این زمینه را به مشتریان و مخاطبان نشان میدهد. از مابقی سرمایه حدود 50میلیون تومان را برای تأمین مواد اولیه در نظر بگیرید. توجه داشته باشید هرچقدر تیم کاری شما حرفهایتر و تنوع محصولات و متریال شما بیشتر باشد، مشتریان بیشتری هم خواهید داشت. بخش سوم و باقیمانده سرمایه را نیز به عنوان سرمایه در گردش در نظر بگیرید تا بتوانید هزینههای جاری و هزینههای حقوق و دستمزد کارکنان مجموعه را تأمین کنید.
مرحله اصلی کار که تا حد زیادی سودآوری مجموعه را تحت تأثیر قرار میدهد بازاریابی و تبلیغات کار است. تیم بازاریابی حرفهای و تبلیغات مؤثر میتواند تضمینکننده سود و ادامه حیات شرکت باشد. با این وجود در یک سطح متوسط سود 30 تا 40 درصدی در کار دور از ذهن نیست البته به شرط آنکه بتوانید جای خود را در بازار باز کرده و مشتریان بالقوه را جذب کنید.