وقتی صحبت از تبلیغات میشود نخستین چیزی که در ذهن هر کسی میآید چیست؟! پاسخ به این سوال شاید به اندازه تمام انسانهای روی کره خاکی متفاوت باشد. چرا که هر فردی یک برند یا تصویر را به دلیلی در ذهنش حک کرده که شاید برنده این بازی صاحب آن برند یا نام تجاری باشد چرا که صاحب برند با تبلیغی موثر توانسته ملکه ذهن مخاطب شود. یک ضرب المثل عامیانه هست که میگوید اگر قصد دارید پنجتومان در کاری سرمایهگذاری کنید چهارتومان آن را صرف تبلیغ و یک تومان باقی مانده را صرف تولید کنید! میزان اثرگذاری تبلیغ در فروش محصول یا ارائه خدمت را میتوان در همین جمله خلاصه کرد.
در دنیای امروز که هر سمتی سرتان را بچرخانید ردپایی از تبلیغات را میبینید ورود به بازار تبلیغات اصولی و تاثیرگذار، کار مشکل و حرفهای به نظر میرسد، در واقع به سرانجام رساندن یک تبلیغ خوب با استفاده از مجرای مناسب به آن، کار هر کسی نیست و همینجاست که نقش تبلیغاتچیان نمایان میشود و در بین صدها یا شاید هزاران آژانس تبلیغاتی تنها تعداد کمی از آنها بهصورت حرفهای فعالیت میکنند اما در مجموع صاحبان شرکتهای طراحی و تبلیغات مسئولیت بزرگی را به عهده دارند، بررسی بازار و مخاطبشناسی، داشتن یک تیم حرفهای برای طراحی، شناخت رسانهها و در دست داشتن آنها همگی به عهده آژانسی است که تولیدکنندگان خود را به آنها میسپارند.
شرکتهای تبلیغاتی از سه مجرای اصلی درآمد خود را تامین میکنند که مختصرا میتوان از آنها یاد کرد. مشاوره تبلیغاتی و ارائه راهکار برای انجام روشهای تبلیغی، نخستین بخش از خدمات شرکتهای تبلیغاتی به شمار میآید که میتواند با ارائه نظرات کارشناسی و اثربخش به خوبی برای صاحبان شرکت درآمدزا باشد. مخاطبشناسی، نیازسنجی بازار و ارائه راهکار و روش برای تبلیغ تاثیرگذار توسط آژانس به تولیدکننده داده شده و بابت آن حق مشاوره دریافت میشود. بخش دوم خدماتی که این آژانسها ارائه میدهند، در خصوص طراحی طرح، لوگو یا تیزر و آگهیهای تبلیغاتی است که یکی از اصلیترین مجراها برای کسب درآمد این شرکتها به حساب میآید. در واقع مسئلهای که در دنیای امروز بسیار مورد توجه صاحبان کالا و خدمات است همین بحث طراحی خلاقانه لوگو و طرح است که روز به روز هم به اهمیت و تاثیرگذاری آن پی میبرند و حاضرند هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنند. بهگونهای که حتی در سطح دنیا برخی شرکتهای طراحی جزو گرانترین و درآمدزاترین کسبوکارها به شمار میآیند. شرکتهای طراحی بعضا بهصورت مستقل از آژانسها فعالیت میکنند.
بخش سوم خدماتی که این شرکتها ارائه میدهند اجاره دادن رسانه به تولیدکنندگان است، این رسانهها که شامل رسانههای محیطی، رسانههای مکتوب و رسانههای تصویری هستند توسط آژانس از زیباسازی، نشریات و صداوسیما اجاره میشوند و سپس در اختیار صاحبان برند قرار میگیرند.
- طرح توجیهی تولید محصولات جانبی گیاه آلوئه ورا- فرصت سرمایه گذاری شماره 20
- طرح توجیهی راه اندازی فروشگاه و تعمیرات موبایل-فرصت سرمایه گذاری شماره 22