طرح احداث و راه اندازی کارواش-فرصت سرمایه گذاری شماره 155

از بازار کارواش و احداث واحدهای شست وشوی این روزها داغ است و به نظر می رسد با توجه به حجم اتومبیل هایی که حداقل در سطح شهر تهران در حرکت هستند، مشتریانی همیشگی هم برای سرمایه گذاران در این حوزه وجود دارد.
به نظر می رسد متراژ مورد نیاز برای راه اندازی کارواش کمی مخدوش است چون هم کارواش 40متری داریم و هم 500متری و حتی بیشتر. از طرفی اتحادیه با تعیین نرخ های سالانه برای انواع شست وشو سعی در تنظیم این بازار دارد اما بنا به گفته های فعالان این بازار، هستند کارواش هایی که با کمترین هزینه وارد بازار می شوند و زیر قیمت نرخ های تعیین شده به مشتریان خدمات می دهند.
حضور در این بازار ریسک پذیری ویژه ای می خواهد. چون شروع کار باید با متراژ بالای کارواش باشد و متراژ پایین سوددهی بالایی را نصیب سرمایه گذار نمی کند. رشیدی در این زمینه می گوید: حتی اگر بازار کارواش را دارای مشتریان همیشگی فرض کنیم اما حضور حرفه ای در این بازار هزینه های بالایی می طلبد که همین امر ریسک این کار را افزایش می دهد.
مثلا برای خرید 500متر فضا که در ضعیف ترین منطقه تهران حداقل 4میلیون تومان است، سرمایه ای تا 2میلیارد تومان مورد نیاز است. همچنین برای خرید دستگاه های مورد نیاز هم تا 100میلیون تومان باید هزینه شود. البته این قیمت ها هم ثابت نیست و بسیار متفاوت است. مثلا برای خرید یک پمپ شست وشو بین 4 تا 20میلیون تومان می توان هزینه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =